مرجع مقلات عطر شناسي مرجع مقلات عطر شناسي .

مرجع مقلات عطر شناسي

بو چه ميباشد؟

‌‌‌عطر زنانه خوشبو
بو چه ميباشد؟بو ماده‌اي خوشبو ميباشد كه براي خوشبوسازي تن يا اين كه دور و بر به فعاليت مي‌رود. عطرها از مواد طبيعي يا اين كه از ادغام اسانس‌ها، ثبت‌كننده‌ها، حلال‌ها و تركيبات معطر تشكيل ميشوند. مواد اول‌ي معطر تشكيل‌دهنده‌ي بو از روش استخراج از منابع گياهي، حيواني يا اين كه شيوه‌هاي ايجاد تصنعي و مصنوعي مواد شيميايي تنظيم مي شود.
حاصل متن ها و حفاري‌هاي باستان‌شناسي نشان مي دهد كه عطرها در بعضا از فرهنگ وتمدن‌هاي اول‌ي انساني وجود داشته‌اند. عطرسازي امروزي از آخرها قرن نوزدهم ميلادي هم‌زمان با ساخت تصنعي و مصنوعي مواد معطري همچون وانيلين و كومارين آغاز شد.


تاريخچه بو و ادكلنبو و ادكلن معمولاً براي به وجود آوردن بوي خوب ساخت گرديده‌اند. رايحه و ادكلن با تركيبي از روغن و تركيبات معطر ساخت مي گردند. معمولاً در عصر‌هاي گوناگون عطر‌هاي موردپسند متعدد بوده ميباشد.
رايحه تحت عنوان تركيبي از روغن‌هاي متعدد، موادسازنده معطر و بقيه مواد تشكيل‌دهنده‌اي كه بوي دل‌پذيري را ارائه ميدهد تعريف شده‌است. در حالي كه فرمول‌هاي گوناگون ادكلن‌ها به طور كاملً محفوظ ميباشند، البته كارشناسان دراين باره در كل به صحت ميتوانند حدس بزنند كه تركيب به عمل برده گرديده در رايحه چه ميباشد؟
اشكال مختلفي از مواد تشكيل‌دهنده در ساخت ادكلن به عمل ميروند. مواد تشكيل‌دهنده‌ي جان دار در تركيب به چندين گونه‌ي متعدد دربرگيرنده گل، چوب، چرم، مركبات و اسانس ميوه تقسيم ميشوند. در حين صد سال قبلي، تعداد عطرهايي كه در بازار وجود دارد، به شدت ارتقاء يافته ميباشد.
مثال‌هايي از بو در مصر باستان، امپراطوري روم، في مابين‌النهرين و امپراتوري جمهوري اسلامي ايران كشف شده‌است. طريق‌هاي ايجاد رايحه و ادكلن نيز در حين دوره عوض شده ميباشد. در حين قرن‌هاي قبل، پيشرفت در بو و تركيبات معطر در طول عوض شده ميباشد.


برچسب: ‌‌‌عطر زنانه خوشبو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۲۶:۵۶ توسط:عليپور موضوع:

رايحه تحت عنوان ماده اي براي خوشبو كردن

 ‌‌‌عطر زنانه خوشبو


قرنها تا قبل از اين، رايحه تحت عنوان ماده اي براي خوشبو كردن اطراف در مراسم مذهبي مصريان سوزانده مي‌شد. در آن عصر استعمال از اين مواد خوشبو صرفا به آئين ها و تشريفات مذهبي اختصاص داشتند البته به ندرت از اين مواد براي ساختن پماد جهت التيام و معالجه آسيب هاي پوستي نيز به كار گيري شد.
در زمان قرن هفدهم، به كار گيري از بوي خوش و رايحه تماما بين مردم رايج شد. دستكش هاي معطر در فرانسه به بازار آمد و در سال 1656 بود كه او‌لين صنف سازندگان بو تاسيس شد. 
استعمال از رايحه در ميهن فرانسه بيش از ديگر نقاط عالم تخت‌گاز ارتقا پيدا كرد. 


در قرن 18 با توليد ادكلن (Eau de cologne) انقلابي در صنعت بو سازي به وقوع ضميمه. ادكلن كه در آن عصر تركيبي بود از گياهان رزماري، نارنج و ليمو مورد ها به كارگيري فراواني داشت، از آنجمله مي شود به به كار گيري از آن براي خوشبو كردن آب گرمابه ، خوشبو كردن آب ميوه ها و شكر، بعنوان شستشو دهنده و خوشبو كننده دهن، جزئي از مواد خالق پمادها و ... اشاره نمود. 


براي او‌لين توشه در قرن هجدهم، در فرانسه بو به طور مايعي داخل بطري هاي شيشه اي دكوري به بازار آمد و شيشه هاي رايحه به‌تدريج دربين مردم محبوبيت پيدا كردند. 


در قرن نوزدهم، انقلاب فرانسه ناخواسته منجر شد تا پر نمك و شوق و اشتياق مردم اين سرزمين براي استعمال از بو نادر شود. ولي پس از سپري شد يك سري سال مردم مجددآ نترسي پيدا كردند كه ميل شديدشان را براي به كارگيري از كالاهاي گران‌قيمت، از گزاره رايحه ابراز نمايند. 


از آن عصر تا كنون بوهاي تازه در شيشه هاي اختصاصي بو با طرح ها و بسته بندي هاي متنوع به بازار عرضه مي‌گردد. 


نكاتي در رابطه با رايحه و به كار گيري از آن 
فرق دربين بو، ادو پرفوم، ادو سرويس بهداشتي و ادو كلن در چه مي‌باشد؟ 






برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۱:۱۴ توسط:عليپور موضوع:

عطر فرهنگ

عطر فرهنگ

 ‌‌‌عطر زنانه خوشبو

فرهنگ‌ها و تمدن‌هاي بشري برپايه عامل ها گوناگوني مانند موقعيت اقليمي و باورها و ذوق وسليقه‌ها با برخي از بو‌هاي ويژه داراي ارتباط گرديده‌اند. اين مسئله را مي‌اقتدار وقتي ‌كه در كوچه‌ها و خيابان‌هاي شهرهاي پهناور و كوچك گام مي زنيم از بوي خوراكي‌ها و چاشني‌جات و بعضي از بخورهاي آييني در معابد و مكان‌هاي عبادي تشخيص بخشيد. در كوچه و پس كوچه‌هاي شهرهاي مملكت ايتاليا بوي صيفيجات كم آب و جديد ياروهمدم با پنيرهاي متعدد كه براي تنظيم غذاها به كار گيري مي گردد بو‌اي را در ياد بشر تثبيت ميكند كه نظير آن ‌را در كمتر مكان ديگري در جهان مي‌اقتدار يافت. هنگامي وارد فرودگاه دهلي‌تازه ميشويد و در هواپيما گشوده ميشود دنياي جديدي از عطرهاي چاشني‌‌هاي اين كشور سابق به مشام مي رسد كه آن نيز به نوبه خويش تجربه‌اي كم ميباشد.

 

از سال‌هاي بسيار بدور در فرهنگ و تمدن‌هاي در بين‌النهرين بو سدر، آيتم و صمغ استراك زياد به مشام مي سيد. رايحه سرو كوهي، دمپايي سپيد و انگور نيز از مشخصه‌هاي فرهنگ و تمدن مصر باستان به‌شمار مي‌آمد. در يونان بو سوسن و عنبر و در جزيره كرت بو‌هاي برگ رايحه، اسطوخودوس، آويشن و رزماري فضاي شهرهاي باستاني را پرمي‌كرد. بنابراين هر فرهنگي را مي‌قدرت با بوهاي مخصوصي آيتم شناسايي قرار اعطا كرد. پس به‌خيال و خاطر داشته باشيم كه هرگاه در گذر از كوچه‌اي در كناره‌اي از اين كره خاكي عطر شنبليله آيتم به كار گيري در خورش قورمه‌سبزي به مشاممان رسيد در‌پي خانواده‌اي اهل ايران در آن حوالي بگرديم!

 

رايحه و توريسم

 

ساخت عطر خوشبو افزون بر آن‌كه هنر يا اين كه صنعتي سودآور به حساب مي آيد اين خصوصيت را داشته تا در بعضا از موردها با صنعت توريسم نيز رابطه پيدا ‌نمايد. بعضي از نقاطي كه به شكلي با ايجاد بو در رابطه بوده از اين بضاعت براي برگزاري فستيوال‌هاي ساليانه و جذب جهانگردان فايده گرفته‌اند يكي مشهورترين اين فستيوال‌ها نزديك به ماه آگوست ميلادي در شهر گراس در فرانسه كه مهد ايجاد بو به اكانت آمده برگزار مي گردد؛ فستيوال‌ هر ساله ديگري در شهر فلورانس در ايتاليا برگزار ميگردد كه در جريان آن آخري توليدات كمپاني‌هاي عطرسازي متفاوت از سراسر عالم به اكران درآمده و گرد‌همايي‌ها و برنامه‌هاي جانبي گوناگوني در جريان آن برگزار ميشود.

 

درين فستيوال به گياهان و مواد طبيعي و تصنعي توليدكننده رايحه از سراسر عالم با نگاهي تخصصي در حوزه ساخت بو پرداخته ميشود؛ از چاشني‌جات هندي تا پاياني دستاوردهاي دانش شيمي. جهانگردان متعددي سالانه از سراسر دنيا در‌اين فستيوال كمپاني كرده و علاوه بر تدبير از پاياني تحولات در بازار رايحه ميتوانند مال آيتم عشق و علاقه‌شان را خريداري كرده و از ديگر زيبايي‌هاي شهر نيز منفعت گرفته و بو‌اي خوشبو از سفري ماندگار با خويش به منزل ببرند.

 


برچسب: ‌‌‌عطر زنانه خوشبو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۲۵:۴۲ توسط:عليپور موضوع: