مرجع مقلات عطر شناسي مرجع مقلات عطر شناسي .

مرجع مقلات عطر شناسي

عطر فرهنگ

عطر فرهنگ

 ‌‌‌عطر زنانه خوشبو

فرهنگ‌ها و تمدن‌هاي بشري برپايه عامل ها گوناگوني مانند موقعيت اقليمي و باورها و ذوق وسليقه‌ها با برخي از بو‌هاي ويژه داراي ارتباط گرديده‌اند. اين مسئله را مي‌اقتدار وقتي ‌كه در كوچه‌ها و خيابان‌هاي شهرهاي پهناور و كوچك گام مي زنيم از بوي خوراكي‌ها و چاشني‌جات و بعضي از بخورهاي آييني در معابد و مكان‌هاي عبادي تشخيص بخشيد. در كوچه و پس كوچه‌هاي شهرهاي مملكت ايتاليا بوي صيفيجات كم آب و جديد ياروهمدم با پنيرهاي متعدد كه براي تنظيم غذاها به كار گيري مي گردد بو‌اي را در ياد بشر تثبيت ميكند كه نظير آن ‌را در كمتر مكان ديگري در جهان مي‌اقتدار يافت. هنگامي وارد فرودگاه دهلي‌تازه ميشويد و در هواپيما گشوده ميشود دنياي جديدي از عطرهاي چاشني‌‌هاي اين كشور سابق به مشام مي رسد كه آن نيز به نوبه خويش تجربه‌اي كم ميباشد.

 

از سال‌هاي بسيار بدور در فرهنگ و تمدن‌هاي در بين‌النهرين بو سدر، آيتم و صمغ استراك زياد به مشام مي سيد. رايحه سرو كوهي، دمپايي سپيد و انگور نيز از مشخصه‌هاي فرهنگ و تمدن مصر باستان به‌شمار مي‌آمد. در يونان بو سوسن و عنبر و در جزيره كرت بو‌هاي برگ رايحه، اسطوخودوس، آويشن و رزماري فضاي شهرهاي باستاني را پرمي‌كرد. بنابراين هر فرهنگي را مي‌قدرت با بوهاي مخصوصي آيتم شناسايي قرار اعطا كرد. پس به‌خيال و خاطر داشته باشيم كه هرگاه در گذر از كوچه‌اي در كناره‌اي از اين كره خاكي عطر شنبليله آيتم به كار گيري در خورش قورمه‌سبزي به مشاممان رسيد در‌پي خانواده‌اي اهل ايران در آن حوالي بگرديم!

 

رايحه و توريسم

 

ساخت عطر خوشبو افزون بر آن‌كه هنر يا اين كه صنعتي سودآور به حساب مي آيد اين خصوصيت را داشته تا در بعضا از موردها با صنعت توريسم نيز رابطه پيدا ‌نمايد. بعضي از نقاطي كه به شكلي با ايجاد بو در رابطه بوده از اين بضاعت براي برگزاري فستيوال‌هاي ساليانه و جذب جهانگردان فايده گرفته‌اند يكي مشهورترين اين فستيوال‌ها نزديك به ماه آگوست ميلادي در شهر گراس در فرانسه كه مهد ايجاد بو به اكانت آمده برگزار مي گردد؛ فستيوال‌ هر ساله ديگري در شهر فلورانس در ايتاليا برگزار ميگردد كه در جريان آن آخري توليدات كمپاني‌هاي عطرسازي متفاوت از سراسر عالم به اكران درآمده و گرد‌همايي‌ها و برنامه‌هاي جانبي گوناگوني در جريان آن برگزار ميشود.

 

درين فستيوال به گياهان و مواد طبيعي و تصنعي توليدكننده رايحه از سراسر عالم با نگاهي تخصصي در حوزه ساخت بو پرداخته ميشود؛ از چاشني‌جات هندي تا پاياني دستاوردهاي دانش شيمي. جهانگردان متعددي سالانه از سراسر دنيا در‌اين فستيوال كمپاني كرده و علاوه بر تدبير از پاياني تحولات در بازار رايحه ميتوانند مال آيتم عشق و علاقه‌شان را خريداري كرده و از ديگر زيبايي‌هاي شهر نيز منفعت گرفته و بو‌اي خوشبو از سفري ماندگار با خويش به منزل ببرند.

 


برچسب: ‌‌‌عطر زنانه خوشبو،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۲۵:۴۲ توسط:عليپور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :